Hjemmekontor
Office365/Teams

Hjemmekontor med Office365 og Teams fra Micronet

Hjemmekontor

Microsoft 365 kombinerer Office 365, hvor du får tilgang til de kjente Office-programmene i skyen, med Windows 10 og Enterprise Mobility + Security. Dette gjør at din bedrift kan jobbe sikkert og effektivt i skyen, og sikrer god samhandling.

Komplette tjenester fra Microsoft
Windows 10 sørger for at maskinen din alltid er oppdatert. Enterprise Mobility + Security sørger for at du kan administrere og beskytte brukere, enheter, apper og filer, uansett hvor de befinner seg. Og Office 365 omfatter blant annet de kjente programmene som Word, Excel, Outlook og PowerPoint, samt Teams for enklere samhandling, flow for smarte automatiseringer, og mange flere. Samlet gir dette bedriften en sikker samhandlingsplattform.

Vi hjelper deg med flyttingen når du vil bytte og gjør det på denne enkle måten:

  • Vi tar kontakt med deg for å planlegge flyttingen fra din nåværende løsning.
  • En tidslinje for migreringen opprettes, med tid og datoer.
  • Vi starter arbeidet med å flytte alle dine data. E-posttjenesten din pekes om til Office 365.
  • Vi sørger for å holde deg oppdatert
  • Vi hjelper deg med å konfigurere og installere e-postklienten på din lokale PC. Vi sjekker også at alle mobile enheter fungerer som de skal
  • Vi følger dere opp, ser til at alt fungerer som ønskelig og at dere er tilfredse med ny løsning.
  • Vi gir råd om hvordan dere kan få mest utbytte av denne nye løsningen.


Om bedriften er stor eller liten, trenger man løsninger som gjør det enkelt for de ansatte å jobbe fleksibelt. Skyløsningen, Microsoft Office 365 gir deg tilgang til dokumenter, filer og e-poster – når du trenger det.
Vi gir deg også trygghet ved å administrere løsningen på dine vegne, eller ved å hjelpe den personen som administrerer løsningen i din bedrift. Ønskes ytterligere support av alle brukere på løsningen, kan dette også leveres.

3/4 av tiden vår på jobb er samhandling og vi finner smarte og effektive måter å kommunisere på.

Microsoft Teams åpner for mange ulike kommunikasjonsrom og vi deler gjerne vår erfaring med Teams – og vi ser at flere kan ha nytte av denne kommunikasjonsplattformen. Vi kommer tettere på, er lettere tilgjengelige, og vi kommuniserer mer. Teams krymper avstander.

Det er enkelt å inkludere flere i samtaletrådene, og lett å finne tilbake til samtalehistorikken. Vi kan jobbe samtidig i samme dokument – nyttig og effektivt. Det er lett å dele små og store begivenheter, inkludere alle og øke fellesskapsfølelsen. I tillegg ser vi at det skapes nye, kreative arenaer og medfølgende humørfylte situasjoner.

Teams er effektivt og har mange gode egenskaper.  Men for at det skal fungere godt, er det fornuftig å lage en struktur som reduserer «støy». Det er lurt å tenke igjennom hvilke inndelinger virksomheten har og hvilke strukturer som er optimale i forhold til samhandlingen.

Brukes Teams til all internkommunikasjon, vil alt samles på et sted. Det blir enkelt å finne tilbake i historikken og det er lett få tilgang til all informasjon. Sist men ikke minst reduseres interne e-poster til et minimum
Ta kontakt med oss om dere ønsker veiledning og støtte til å innføre og utnytte verktøyene i Teams best mulig.

Digital arbeidsplass – skrivebord i skyen
For å imøtekomme kravene til en moderne arbeidsplass, der de ansatte jobber annerledes enn før, leverer vi løsninger som legger til rette for tilgjengelighet og mobilitet.

Samarbeid på tvers av fagområder, avdelinger og geografisk plassering, krever toppmoderne, skybaserte samhandlingsplattformer som Office 365, Skype, Teams og SharePoint. Løsningene kan skaleres og vi hjelper med å få på plass IT-løsninger som også ivaretar sikkerhetskravene til PC og lagring.

Et skrivebord i skyen er perfekt for bedrifter som vil erstatte utgifter til maskinvare, lisenser og brukerstøtte med en fast månedlig pris pr. bruker. Det passer også godt til organisasjoner med brukere som er spredt geografisk, som ønsker å samle alle på en felles plattform. Det oppleves som å jobbe lokalt, men skrivebordet, alle filene og alle programmene befinner seg i nettskyen.

Fordelene er at skrivebordet, filene og programmene er tilgjengelig døgnet rundt hele året, også om du velger å logge på med noe annet enn PC-en fra kontoret. Nettbrett, mobil og Mac går akkurat like fint. Prosessorkraft, internminne og lagringsplass trenger du ikke å tenke på, siden alt håndteres på våre servere. Alt som kreves er en internettlinje.

Som arbeidsgiver har du full fleksibilitet og kan legge til og trekke fra brukere på månedsbasis. Perfekt for bedrifter som preges av midlertidig innleid arbeidskraft, eller sesongvarierende bransjer.

Hjemmekontor
Et effektivt hjemmekontor handler om mer enn bare å være på nett. Gode og effektive løsninger og programvare som knytter deg sammen med dine kolleger og kunder, gjør at hjemmekontoret kan være vel så effektivt som å være fysisk tilstede på jobb. Med gode løsninger, godt utstyr, riktig programvare og samhandlingsverktøy kan vi i Micronet bidra til at dere får effektive hjemmekontorløsninger.

Møterom
Et møterom kan fort by på kinkige utfordringer, som det å trygt dele et intranett, enkelt koble til portable enheter fra møtedeltakere etc. Vi hjelper til med å sette opp et møterom tilpasset behov, hvor sikkerhet og stabile løsninger er i høysetet. Vi tilbyr det beste innen både hardware og software slik at møtene kan avholdes uten forsinkelser på grunn av tekniske utfordringer.
Vi prosjekterer og leverer til alle typer rom som har behov for bilde -og lydanlegg for videokonferanser og kan finne den optimale løsningen du ønsker.

Eksempler på videokonferanseløsninger kan være:

  • Møterom
  • Rettssaler
  • Auditorier
  • Helsesektor
  • Undervisningsrom
  • Offentlig transport

Bestill en gratis, uforpliktende befaring*

Vi har mange års erfaring med å sette opp IT-tjenester og våre eksperter står klare til å hjelpe deg. Vi kan sammen ta en uforpliktende befaring der vi ser på muligheter og løsninger som er tilpasset ditt behov. Du får i tillegg service på all hardware og software vi installerer og vi gir opplæring i bruk til alle som trenger det.

*Gratis befaring gjelder kun i Oslo/Akershus

Hjemmekontor med Office365 og Teams 1

Hjemmekontor og digitale samhandlingsløsninger

Nå mer enn noensinne er det lurt å ha gode og funksjonelle løsninger for digitalt kontor
Vi har produkter av høy kvalitet for den funksjonelle arbeidsplassen. Gode løsninger for digitale konferanser og møter er tidsbesparende og økonomisk både for bedriften og den ansatte. Vi bidrar med vår kunnskap til å finne den beste løsningen for dere om det er Microsoft Teams, Office365, Slack eller Asana som blir regnet for å være de beste nettbaserte samarbeidsverktøyene.

Dette er våre mest etterspurte IKT-løsninger

IT-rådgivning >>
Vi har rådgivning knyttet til strategi, prosjektgjennomføring, implementering og forbedringer. Micronet er mer enn en leverandør. Våre IT-konsulenter ser regelmessig etter teknologiske muligheter som kan bedre arbeidshverdagen, gjennom kunnskap, metodikk og erfaring fra andre kunder og partnere.

IT-prosjektledelse >>
Med prosjektledelse fra Micronet kan du både øke verdien av, og lykkes bedre med dine prosjekter. Strukturerte, gjennomtenkte planer gir god avkastning. God prosjektledelse handler om balansegangen mellom konkurrerende krav til omfang, tid, kostnader, kvalitet og risiko.

IT-vedlikehold >>
Vårt fokus er stabilitet og driftssikkerhet når dine IT-systemer skal vedlikeholdes. I de periodiske kontrollene avdekker vi driftskritiske funn før de resulterer i nedetid og serverproblemer. Vi kontrollerer både systemene og funksjonalitet inne i løsningene.

Office365 >>
Microsoft 365 kombinerer Office 365, hvor du får tilgang til de kjente Office-programmene i skyen, med Windows 10 og Enterprise Mobility + Security. Dette gjør at din bedrift kan jobbe sikkert og effektivt i skyen, og sikrer god samhandling.

Skytjenester >>
Skytjenester har flere navn som nettskyen, hosting, ASP, skyen eller cloud computing. Normalt gjelder dette datakraft, lagring, programvare og tjenester. I nettskyen får du dynamisk skalering ved behov for mer kapasitet og du betaler for faktisk bruk – helt ned til timeforbruk – som for Amazon, Google og Microsoft.

Digital arbeidsplass >>
For å imøtekomme kravene til en moderne arbeidsplass, der de ansatte jobber annerledes enn før, leverer vi løsninger som legger til rette for tilgjengelighet og mobilitet.

Nettverk og bredbånd >>
Våre nettverksløsninger er godt gjennomtenkte, der vi designer og leverer komplette løsninger innenfor server og lagring, virtualisering, nettverk, backup og restore samt nødvendige sikkerhetsløsninger for å beskytte virksomhetens informasjons- og IT-systemer.

Online backup >>
Vi leverer Backup-løsninger både som skytjeneste og som lagring på eget område. Løsningene har fordelene fra den manuelle tapearkiveringen, der du har noe data lagret lokalt for hurtig re-store. I tillegg får du kopi av data utenfor bedriftens lokaler.

Møterom >>
Vi hjelper til med å sette opp et møterom tilpasset behov, hvor sikkerhet og stabile løsninger er i høysetet. Vi tilbyr det beste innen både hardware og software slik at møtene kan avholdes uten forsinkelser på grunn av tekniske utfordringer.

Kjøp av servere, PCer og annet utstyr >>
Vi tilbyr alt av nødvendig klientutstyr som dine medarbeidere trenger for å utføre sine arbeidsoppgaver på en produktiv måte. Vi leverer nettbrett, bærbare og stasjonære PC-er, flerskjerms-løsninger, printere, skannere og telefoner.

Programvare >>
Vi finner riktig programvare med de riktige lisensene og tilhørende lisensavtaler, som ligger i et komplisert lisensregelverk, for deg og hjelper deg med å holde kontroll på programvarekostnadene. Vi bistår både med nisjeprogramvare og programvare fra de store velkjente produsentene.

Antivirus og brannmur >>
Micronet leverer tjenester basert på Sophos sine verktøy som fokuserer både på nettverkssikkerhet og klientsikkerhet. I tillegg har de unik teknologi – Synchronized Security – der de lar løsningene kommunisere med hverandre og samarbeide for best mulig sikkerhet.

Spamfilter >>
Søppelpost i innboksen er et kjent problem. Vi tar det onde ved roten, og hindrer at spam når inn til nettverket, gjennom vårt spamfilter, som fanger opp tilnærmet 100 prosent av all spam.

Sikkerhet >>
Vi tilbyr løsninger som sikrer nettverket mot datainntrengning og tap av viktig informasjon. Vi gode løsninger for både små og større bedrifter for brannmur, anti-malware, kryptering, patch management, autorisering, backup og sikring av mobile enheter.

Serverdrift >>
Ved å sette ut serverdriften sparer du deg for uforutsette kostnader i det lange løp. Våre IT-eksperter er alltid oppdaterte innen sine fagområder og har gode rutiner som sikrer en kostnadseffektiv prosess.

Telefoni >>
Vi har agentur for Ericson IP-telefonsentraler og er forhandler av Telenor og Unifon på mobilabonnement og IP-telefoni. Dette er Nordens ledende telefonsystem på web, som erstatter det tradisjonelle sentralbordet.